Nasza gwarancja

  1. Postanowienia podstawowe

1.1. Ponosimy pełną odpowiedzialność za produkcję naszych narzędzi i gwarantujemy ich wysoką jakość. Wszystkie produkty wytwarzane są przy użyciu najnowocześniejszych technologii, a precyzyjne metody produkcji i kontrola technologiczna gwarantują maksymalną jakość i trwałość naszych produktów.

1.2. Gwarantujemy, że nasze produkty są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych w warunkach normalnego użytkowania, zgodnie z warunkami określonymi poniżej. Niniejsza gwarancja udzielana jest wyłącznie do użytku prywatnego (niekomercyjnego) produktu.

1.3. Gwarancja Staleks obejmuje wyłącznie oryginalne produkty, które zostały zakupione w Staleks lub u autoryzowanego sprzedawcy Staleks (dealera).

1.4. Staleks zastrzega sobie prawo do odrzucenia roszczeń gwarancyjnych kupujących, jeśli według własnego uznania stwierdzi, że narzędzie jest podrobione/nieoryginalne/sfałszowane, lub w przypadku oszustwa lub nadużycia polityki gwarancyjnej. Staleks zastrzega sobie prawo do odrzucenia roszczeń gwarancyjnych w przypadku, gdy dostarczone produkty były naprawiane przez kogokolwiek innego niż centrum serwisowe Staleks lub dostarczone produkty zostały zakupione u nieautoryzowanego sprzedawcy.

  1. Okres gwarancji

2.1. Niniejsza gwarancja obejmuje okres od daty zakupu produktu: 2 lata.

Okres gwarancji na konkretny towar można znaleźć na stronie towaru na naszej stronie internetowej, na opakowaniu towaru i/lub u pracowników firmy.

2.2. Gwarancję należy liczyć od daty otrzymania przez kupującego od przewoźnika (wymagany dokument towarowo-przewozowy) lub od daty zakupu w sklepie (wymagany paragon).

2.3. W przypadku upływu okresu gwarancji roszczenia z tytułu wad nie są rozpatrywane.

  1. Aktualizacja okresu gwarancji

3.1. W przypadku wykonania napraw gwarancyjnych okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas naprawy produktów. Określony czas liczony jest od dnia, w którym konsument zażądał usunięcia wad.

3.2. W przypadku wymiany towaru okres jego gwarancji liczony jest od dnia wymiany.

3.3. Obowiązek gwarancyjny wygasa na ogólnych podstawach przewidzianych przez ustawodawstwo kraju sprzedaży.

  1. Ograniczenia gwarancji

4.1. Niniejsza gwarancja przeznaczona jest do użytku niekomercyjnego i nie obejmuje warunków niezwiązanych z materiałem lub wytwarzaniem produktu. Takie niepowiązane warunki obejmują między innymi:

(1) uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem lub produkty modyfikowane bez zgody producenta, i produkty marek innych niż Staleks;

(2) uszkodzenia powstałe na skutek braku normalnej konserwacji; uszkodzenia i odkształcenia powstałe na skutek nieprzestrzegania warunków przechowywania i pielęgnacji narzędzia;

(3) nieprzestrzeganie instrukcji użytkowania produktu podanej przez producenta;

(4) jakikolwiek wypadek lub niewłaściwe użycie jakiejkolwiek części produktu;

(5) wszelkie wady lub uszkodzenia spowodowane obsługą lub zmianami przez kogokolwiek innego niż Staleks lub autoryzowane centrum serwisowe Staleks;

(6) został usunięty, zmazany lub zmieniony element pozwalający na identyfikację produktu albo zostały zmazane i/lub zmienione dane znajdujące się w dokumencie oznaczone datą sprzedaży;

(7) jeżeli eksploatacja produktu po wystąpieniu awarii nie została zatrzymana i kontynuowała się;

(8) produkt był narażony na działanie deszczu, śniegu, nadmiernej wilgoci, środowiska agresywnego, działania siły wyższej (pożar, powódź, uderzenie pioruna itp.) lub miał kontakt ze zwierzętami;

(9) jeżeli w momencie odbioru towaru kupujący nie sprawdził towaru i nie zgłosił natychmiast stwierdzonych uszkodzeń opakowania i/lub towaru.

4.2. Zobowiązania gwarancyjne na produkt nie są utrzymywane w następujących przypadkach:

- naturalne zużycie, czyli spadek wydajności na skutek zarówno naturalnego starzenia się fizycznego, jak i wpływu niekorzystnych czynników zewnętrznych użytkowania narzędzia zgodnie z przeznaczeniem;

- uszkodzenia krawędzi skrawających narzędzia, powstałe na skutek stosowania z materiałami nieodpowiednimi do tego typu narzędzia;

- niewłaściwa eksploatacja: oddziaływania mechaniczne na narzędzie (urządzenie): uderzenia, odpryski, ślady sztukowania obcych elementów, uszkodzenia i zarysowania powstałe na skutek używania ostrych narzędzi, w tym także spowodowanych używaniem ostrych gąbek;

- niewłaściwe przechowywanie narzędzia (w warunkach dużej wilgotności, w środowisku agresywnym itp.);

- obecność na narzędziu uszkodzeń mechanicznych lub innych, które powstały na skutek umyślnego lub nieostrożnego działania kupującego lub osób trzecich (zarysowania, wgniecenia, odkształcenia, w tym skutki upadku lub silnego uderzenia) i/lub śladów innych działań nieprzewidzianych w konstrukcji wyrobu;

- obecność na narzędziu śladów nieprawidłowej eksploatacji, spowodowanych przekroczeniem dopuszczalnych obciążeń lub nieostrożnym postępowaniem (rdza, piasek, brud);

- obecność śladów ingerencji w konstrukcję narzędzia: połamane elementy złączne, otwarte plomby, niefabryczne spawy, ślady klejenia, ślady napraw, niekompletność;

- brak terminowej konserwacji (czyszczenie, dezynfekcja itp.) narzędzia.

4.3. Gwarancja Staleks nie obejmuje wyrobów, które były używane w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub modyfikowane.

4.4. Gwarancja Staleks nie obejmuje wyrobów, które były naprawiane przez kogokolwiek innego niż centrum serwisowe Staleks.

4.5. Wygląd i konfiguracja towaru: rzeczywiste kolory wyrobów mogą różnić się od przedstawionych na stronie internetowej ze względu na specyfikę oddawania barw przez monitor (takie rozbieżności nie są uważane za wadę jakości towaru).

4.6. Producent może zmieniać charakterystyki i konfigurację towaru bez ostrzeżenia. Drobne różnice w konstrukcji lub wykonaniu w porównaniu z opisem na stronie internetowej nie są oznaką nieodpowiedniej jakości produktu.

4.7. Nie udziela się żadnych gwarancji wykraczających poza te określone w niniejszym dokumencie. Wszelkie dorozumiane gwarancje, które mogą mieć zastosowanie do produktów, w tym dorozumiane gwarancje przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu, są ograniczone do czasu trwania niniejszej gwarancji. Niektóre jurysdykcje nie zezwalają na ograniczenia czasu trwania gwarancji dorozumianej, zatem powyższe ograniczenie może nie mieć zastosowania w Twoim przypadku. Staleks w żadnych okolicznościach nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szczególne, przypadkowe lub wtórne szkody powstałe w wyniku naruszenia niniejszej gwarancji, naruszenia umowy lub odpowiedzialności bezwzględnej. Niniejsza gwarancja przyznaje Ci określone prawa, ale możesz mieć także inne prawa, w zależności od kraju sprzedaży.

  1. Zasady zgłoszenia i rozpatrywania skargi 

5.1. Staleks może wymagać przedstawienia dowodu zakupu w celu wykazania ważnego roszczenia gwarancyjnego.

5.2. Aby zgłosić roszczenie gwarancyjne należy skontaktować się ze Staleks, autoryzowanym sprzedawcą Staleks lub najbliższym centrum serwisowym Staleks. Dane kontaktowe znajdują się na opakowaniu narzędzia oraz w katalogu na stronie towaru.

  1. Znajdź paragon zakupu swojego towaru Staleks - paragon niezbędny jest do obsługi gwarancyjnej i napraw.
  2. Znajdź swój towar w katalogu, aby zapoznać się z warunkami gwarancji producenta.
  3. Mając w ręku dowód zakupu, skontaktuj się ze sprzedawcą, u którego produkt został zakupiony lub z najbliższym punktem gwarancyjnym lub producentem, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na opakowaniu lub w katalogu i opisz, co stało się z Twoim towarem. Ustalimy, czy konieczna jest naprawa i czy podlega ona gwarancji.

Prosimy nie wysyłać towaru do czasu skontaktowania się z nami i otrzymania od nas jasnych instrukcji. Możemy potrzebować Twojego oświadczenia, aby rozpocząć roszczenie gwarancyjne.

  1. Podaj szczegółowe informacje na temat problemu, jaki napotykasz z narzędziem. Bardzo pomocne będą zdjęcia i nagrania wideo przedstawiające problem, jeśli załączysz je do skargi.
  2. Jeżeli stwierdziliśmy konieczność naprawy gwarancyjnej lub zbadania towaru w celu ustalenia przyczyny wad, należy odesłać do nas towar. Bezpiecznie zapakuj swój towar** (zalecamy oryginalne opakowanie i materiały ochronne producenta), dołącz kopię oryginalnego dowodu zakupu i odnieś lub odeślij towar na dane kontaktowe podane w wiadomości od producenta.

**Instrukcja dostawy

Załóż elementy zabezpieczające narzędzie pochodzące od producenta. Zapakuj narzędzie w oryginalne opakowanie. Zaleca się zachowanie opakowania i elementów zabezpieczających pochodzących od producenta jeżeli powstanie konieczności transportu narzędzia. Zamiast oryginalnego opakowania, narzędzie musi być bezpiecznie zapakowane. Jeśli narzędzie nie zostanie odpowiednio zapakowane, istnieje ryzyko jego uszkodzenia w transporcie. Jeżeli nie posiadasz oryginalnego opakowania, zalecamy zapakowanie narzędzia w miejscu wysyłki wybranego przewoźnika.

Staleks nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia narzędzia, który nie został odpowiednio zapakowany.

Wszelkie koszty związane z dostarczeniem towaru w celu wykonania obsługi gwarancyjnej pokrywa kupujący. Koszt zwrotu naprawionego lub wymienionego produktu od Staleks lub centrum serwisowego Staleks pokrywa Staleks.

  1. Roszczenie uznaje się za uwzględnione, jeżeli wadliwy towar został zastąpiony towarem wolnym od wad, naprawiony lub została zwrócona cena zakupu towaru. Jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, wymiana lub naprawa może dotyczyć tylko tej części.
  2. Staleks naprawi lub wymieni wadliwy towar bez zbędnej zwłoki w terminie zależnym od charakteru wadliwego towaru i charakteru wady.
  3. Skargę uważa się za bezzasadną, jeśli Staleks wyjaśni przyczynę odmowy uznania wady i zwrotu towaru Klientowi.

5.3. W przypadku stwierdzenia w trakcie ustalonego okresu gwarancji wad, kupujący ma prawo żądać:

1) proporcjonalnego obniżenia ceny;

2) bezpłatnego usunięcia wad towaru w rozsądnym terminie;

3) zwrotu kosztów usunięcia wad towaru.

W przypadku stwierdzenia w ustalonym okresie gwarancji istotnych wad powstałych z winy producenta towaru lub sfałszowania towaru, potwierdzonego wynikiem badania, kupujący ma prawo na swój wybór żądać:

1) rozwiązania umowy i zwrotu zapłaconej za towar kwoty pieniężnej;

2) żądać wymiany towaru na taki sam towar lub na towar podobny dostępny u sprzedawcy (producenta). Nie wymieniamy: pilników do paznokci, szczoteczek do paznokci, jednorazowych maszynek do golenia, temperówek kosmetycznych, etui, torebek na akcesoria, opakowań narzędzi lub przedmiotów wcześniej wymienianych, ani produktu wycofanego z obrotu.

Wada istotna to wada uniemożliwiająca lub niedopuszczająca używanie towaru zgodnie z jego przeznaczeniem, powstała z winy producenta, po jej usunięciu ujawniła się ponownie z przyczyn niezależnych od konsumenta, a jednocześnie posiadająca co najmniej jedną z poniższych cech:

  1. a) w ogóle nie da się jej usunąć;
  2. b) jej usunięcie wymaga więcej niż czternastu dni kalendarzowych;
  3. c) sprawia, że towar znacząco różni się od tego, który jest przewidziany w umowie

W odniesieniu do towarów nieżywnościowych znajdujących się w użyciu i sprzedawanych za pośrednictwem przedsiębiorstw komisyjnego handlu detalicznego, roszczenia konsumenta określone w pierwszej części tego artykułu są zaspokajane za zgodą sprzedawcy.

5.4. Jeżeli przypadek gwarancyjny da się usunąć poprzez naprawę - zostanie przeprowadzona naprawa mająca na celu przywrócenie zamierzonej funkcjonalności produktu. Pomimo tego, że naprawa zostanie przeprowadzona profesjonalnie, Staleks nie może zagwarantować, że zachowany zostanie oryginalny wygląd wyrobu.

Jeżeli naprawa wyrobu nie jest objęta gwarancją Staleks, Staleks lub centrum serwisowe Staleks skontaktuje się z Tobą i przedstawi szacunkowy koszt naprawy i wysyłki zwrotnej.

  1. Inne warunki

6.1 Oferujemy usługi ostrzenia narzędzi Staleks w sieci naszych Centrów Serwisowych. Narzędzia podlegające ostrzeniu obejmują pęsety do brwi, pęsety do przedłużania rzęs, nożyczki do skóry i nożyczki do paznokci, cążki do skórek, cążki do paznokci – o ile narzędzie można naostrzyć, bez kosztów za wysyłkę i obróbkę oraz bez opłat za obróbkę.